Okej! Jag skrev ju ihop ett inlägg om #ticse, där analysen kring influencer marketing i mångt och mycket handlade om affären. Både i stort och smått, skulle jag säga. Det är SÅ coolt att vara med i den här community och än häftigare: se hur inspirationen satt sig hos många. Det skrivs inlägg efter inlägg, där man peppar inför att satsa på sina kanaler.

Men förutom inspirationen så är det också något mer som behöver beskrivas. Det är något visst med online samhörighet. Att när man väl ses live, så är det inga konstigheter. Det är också något visst med lusten till något mer och jag tänker därför skriva ner mina mjuka fakta kring konferensen.

Mjuka fakta #ticse

Vi gillar andras framgång. Det var därför så härligt att höra Teknifiks story om hur hon lagt upp strategin kring sina kanaler, främst bloggen. Jag tar med mig: äg ditt område, och bli en expert! Läs också Teknifiks resumé av helgen.

Andras framgång föder nya idéer. Det var därför så härligt att på middagen få ventilera, fundera och skapa. Tack Angeliqa och resten av sällskapet! Och tack till Sara och Katarina för lunchsällskap dagen efter, tillsammans med Linda, Oskar och Alejandra.

Det är okej att sova en natt på hotell. Särskilt om man under veckan som gått blivit väckt varje natt av en liten en. Det jag vill säga är: sjukt skönt att få vara ensam en natt och Grand Hotel Saltsjöbadens sängar levererade.

Relationer är det som ger bäst resultat. På försäljning. Om du vill vara lycklig. Om du vill lära dig något nytt. Livet.

Bra stämning kan man leva på länge. Trots att jag är socialt megabakis så får jag energi av dessa möten. Och det sätter igång fantastiskt mycket i det här huvudet.

Bilden nedan visar styrelsen hos Influencers of Sweden: Clara Lidström, Linda Hörnfeldt, Sara Rönne.

Foto: Katarina Jansson – Bucketlife

the influencer convention clara linda sara